פולמוס רמות • הרב יוסף סייר בקראוונים, הרב עמאר תוקף

    אמרו עכשיו עשו ארגזים של ברזל, הם יותר גרועים מהעץ, הראו לי אותם. צריך לגור בהם, אלו אם מישהו ישן שם שעה אחת הוא ימות, אין להם לא חלון ולא פתח ולא אוויר, החום ישרוף אותו, זה מפח
    איתי גדסי 2 Comment on פולמוס רמות • הרב יוסף סייר בקראוונים, הרב עמאר תוקף

    הפולמוס ההלכתי בסוגיית תאריך קריאת המגילה בשכונת רמות, מתחדד • הגר"י יוסף הציב קראוונים סמוך לשכונה בכדי לחזק פסיקתו לקריאה במוקפין, אך הגרש"מ עמאר טוען: "הם לא ראויים למגורי אדם"

    אמרו עכשיו עשו ארגזים של ברזל, הם יותר גרועים מהעץ, הראו לי אותם. צריך לגור בהם, אלו אם מישהו ישן שם שעה אחת הוא ימות, אין להם לא חלון ולא פתח ולא אוויר, החום ישרוף אותו, זה מפח
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ימי הפורים הקרבים, התעורר מחדש הפולמוס ההלכתי בסוגיית תאריך קריאת המגילה בשכונת רמות הסמוכה לירושלים, השבוע חשף אתר 'קול חי' כי הראשל"צ הגר"י יוסף הציב קראוונים בין השכונה למרכז העיר, ע"מ לחזק את הכרעתו ההלכתית לפיה תושבי השכונה יקראו בפורים דמוקפין.

    אך למרות הצבת הקראוונים האמורים לחבר הלכתית את השכונה לעיר, יוצא רבה של ירושלים הגר"ש עמאר נגד פסק ההלכה, ואף טוען כי מי שיקרא את המגילה בט"ו באדר בברכה, הרי שברכתו לבטלה. הגר"ש עמאר, לא מקבל את פתרון הקראוונים, באשר אינם ראויים למגורי אדם.

    "אמת, היות ויש כאלה שחושבים שזה מחלוקת, הייתי נמנע מלאמר כלום. אבל אני התמניתי לתפקיד של רב בעיר הקדושה הזו לשרת את עם ה', וחובה עלי להגיד את דעתי במה שאני מבין בהלכה, ק"ו שמדובר בדעתם של רוב ככל גדולי עולם, אשכנזים וספרדים".אמר אמש הרב בפתח שיעורו.

    וכאן הוסיף: "כל דבר שיש מחלוקת, כותב הרמב"ם, כותב השו"ע: מקום שיש ספק, מה עושים? קוראים בי"ד בברכה ובט"ו בלא ברכה, האם יש מי בעולם שיכול לאמר שבזה אין ספק? האם אפשר להגיד שדעתו של הרב עובדיה וכל גדולי העולם כאילו לא היו? הם הרוב".

    בהתייחסות מפורשת לקראוונים שהקים הגר"י יוסף, אמר הגרש"מ: "אמרו עכשיו עשו ארגזים של ברזל, הם יותר גרועים מהעץ, הראו לי אותם. צריך לגור בהם, אלו אם מישהו ישן שם שעה אחת הוא ימות, אין להם לא חלון ולא פתח ולא אוויר, החום ישרוף אותו, זה מפח, אפילו לבעלי חיים עושים להם פתח. אפילו נחשים ועקרבים ספק אם יש שם, זה יער, יער שאין בו כלום, לא כרמים ולא פרדסים, אפילו אם היו עושים בתים ממש זה בעיה, צריך לאכלס אותם, כך פסק מרן".

    לאתר 'קול חי' נודע כי בשיעורו של מרן הראשל"צ הגר"י יוסף במוצאי שבת, צפוי הרב להתייחס לטענות ההלכתיות, ולבסס את פסיקתו המצדדת בקריאת המגילה דווקא בפורים דמוקפין.

    הבוקר, סייר הגר"י יוסף בפאתי שכונת רמות, לצד רב השכונה הגאון רבי אברהם דניאל וכן עסקנים מהמנהל הקהילתי בשכונה, ובחן מקרוב את הפתרון ההלכתי שהוקם בשטח.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה הקשר תוקף הרב מביעה דעה הלכתית

    2. 1

      אתה מבין.ילד קטן עושה את זה כבר מריבה ביניהם.